2017-03-30

ZP/206/2017 - OGŁOSZENIE o ZAMÓWIENIU

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
na prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych z DORADZTWA ZAWODOWEGO GRUPOWEGOw roku szkolnym 2016/2017 w ramach realizacji  projektu pt. „Absolwent ZSB – zawodowy specjalista”

realizowanym na podstawie przepisu art. 4 ust 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z pózn. zm.)w trybie przetargu, wg przepisów art. 701-705 ustawy z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity DZ. U. z 2017 r.  poz. 459)  

 

CPV 80 00 00 00-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe

CPV 80 20 00 00-6 Usługi szkolnictwa średniego

CPV 85312320-8 – Doradztwo zawodowe

 

Projekt finansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020 (Europejski Fundusz Społeczny) oś priorytetowa: XI. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego działanie: 11.2. Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy - kształcenie zawodowe uczniów poddziałanie: 11.2.1. Wsparcie szkolnictwa zawodowego – ZIT

 

Terminwykonania zamówienia: od daty zawarcia umowy do 30 kwietnia 2017r.

 

Zamawiający: Katowickie Centrum Edukacji Zawodowej im. Powstańców Śląskich w Katowicach.

Adresdo korespondencji: 40-326 Katowice, ul. Techników 11.

Telefon: 32 256 63 72.

 

Postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia prowadzi:

Pełnomocnik Zamawiającego: Michał Słota, dyrektor Centrum Usług Wspólnych w Katowicach, działający w imieniu i na rzecz Zamawiającego na podstawie pełnomocnictwa nr KCEZ.012.11.2017 z dnia 17.03.2017 r. Dyrektora Katowickiego Centrum Edukacji Zawodowej im. Powstańców Śląskich w Katowicachudzielonego w trybie art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.).

 

Adresdo korespondencji: ul. Wita Stwosza 7, 40-040 Katowice.

NIP: 954-22-23-043; REGON: 271521223,

Telefon: 32 6061 301; faks: 32 6061 302;

Adres strony internetowej: www.cuw.katowice.pl,  adres e-mail: cuw@cuw.katowice.pl

 

Wszelką korespondencję w sprawie zamówienia należy kierować na adres Pełnomocnika Zamawiającego.

 

Formularz oferty, załączniki – do otrzymania w siedzibie Pełnomocnika Zamawiającego, ul. Wita Stwosza 7, pok. 111 lub na stronie internetowej: www.cuw.katowice.pl

 

1. Przedmiotem zamówieniajest usługa w zakresie prowadzenia pozalekcyjnych zajęć dodatkowych z doradztwa zawodowego grupowego w roku szkolnym 2016/2017 w ramach realizacji projektu pt. „Absolwent ZSB – zawodowy specjalista”.

 

Realizacja przedmiotowego projektu ma na celu wzrost zdolności do zatrudnienia wśród absolwentów KCEZ poprzez realizację staży/praktyk zawodowych, kursów/szkoleń zawodowych oraz doradztwa zawodowego dla uczniów KCEZ. Realizacja zajęć z doradztwa edukacyjno-zawodowego dla uczniów ma na celu pomoc w określeniu słabych i mocnych stron oraz predyspozycji zawodowych. Wzmocnienie potencjału uczniów i ograniczenie słabości oraz wpłynąć ma na zmniejszenie ich niedopasowania do potrzeb rynku pracy.

 

Doradztwo zawodowe grupowe: łącznie 36 godzin, w tym:

-         Dla uczniów Technikum Nr 1 – łącznie 24 godziny doradztwa dla 34 uczniów w 2 grupach po 12 godzin na każdą grupę.

Zajęcia odbywać się będą w grupach o liczebności do 16 uczniów.

-         Dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 1 – 12 godzin doradztwa dla 8 uczniów w 1 grupie.

 

 

 

 

W projekcie przewidziano realizację:

12 godzin doradztwa grupowego dla każdego uczestnika projektu.

 

Zakres tematyczny:

1.        rozmowa doradcza,

2.        wywiad behawioralny,

3.        diagnoza kompetencji zawodowych w tym: testów predyspozycji zawodowych, osobowościowych, do badania kompetencji, m.in. test zdolności językowych, kwestionariusz radzenia sobie w sytuacjach stresowych CISS, skala I-E w pracy, kwestionariusz temperamentu PTS, wielowymiarowy kwestionariusz preferencji, test orientacji życiowej LOT-R,

4.        ćwiczenia na rozpoznawanie przekonań,

5.        metody projekcyjne - case study,

6.        metody plastyczne,

7.        portfolio,

8.        q-sort,

9.        kreatywne techniki rozwiązywania problemów:

-         mapa myśli (Mind Maping),

-         analiza SMART,

-         analiza SWOT.

Zajęcia prowadzone metodami aktywnymi

 

Za 1 godzinę doradztwa przyjmuje się 45 minut.

 

Zajęcia mogą odbywać się od poniedziałku do piątku, po zakończeniu zajęć określonych w planach lekcji wszystkich uczestników projektu  lub soboty w godzinach od 8:00 - 16:00 w salach dydaktycznych przystosowanych do prowadzenia zajęć udostępnionych przez dyrektora szkoły.

 

W przypadku prowadzenia zajęć w formie grupowej dłużej niż 4 godziny w jednym dniu dla danej grupy, wykonawca zapewnia we własnym zakresie przerwę kawową tj: kawę, herbatę, wode, mleko, cukier, drobne słone lub słodkie przekąski lub owoce oraz soki.

Zakres obowiązków Wykonawcy dotyczący zamówienia:

1.        Przestrzeganie postanowień umowy o dofinansowanie projektu „Absolwent ZSB – zawodowy specjalista”, zapisów ogłoszenia o zamówieniu oraz złożonej oferty.

2.        Ścisła współpraca ze specjalistą ds. wdrażania projektu oraz  udział w spotkaniach roboczych. 

3.        Przekazywanie na bieżąco do specjalisty ds. wdrażania projektu informacji o ewentualnie powstałych nieprawidłowościach i problemach w związku z realizacją zadań w projekcie.

4.        Pomoc w organizacji akcji promocyjno – informacyjnej.

5.        Opracowanie harmonogramu realizacji zajęć doradztwa w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły w której realizowany jest projekt.

6.        Opracowanie programów i tematyki zajęć dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów.

7.        Opracowanie materiałów do realizacji zajęć w projekcie i złożenie 1 egzemplarza tych materiałów przed rozpoczęciem zajęć do specjalisty ds. wdrażania projektu.

8.        Bieżące przygotowywanie i uzupełnianie dokumentacji związanej z prowadzeniem doradztwa tj. dziennika zajęć, listy obecności uczestników projektu, które należy przekazywać specjaliście ds. wdrażania projektu, wskazującej liczbę  faktycznie przepracowanych  godzin, potwierdzanych przez Dyrektora szkoły.

9.        Sprawowanie bieżącej kontroli postępów dydaktycznych uczniów, w tym dotyczącej kompletowania oraz wstępnej weryfikacji dokumentacji powstałej w wyniku prowadzonych zajęć.

10.     Wykorzystywanie w realizacji zajęć aktywizujących metod nauczania motywujących uczniów do czynnego udziału w zajęciach. 

11.     Sprawowanie opieki nad uczniami podczas prowadzonych zajęć.

12.     Oznakowanie dokumentacji, prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych zgodnie z zasadami promowania projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.

13.     Przeprowadzenia ankiety wśród uczestników zajęć dodatkowych przed rozpoczęciem cykl zajęć oraz w ostatnim kończącym udział uczestników w projekcie, w celu wykazania stopnia realizacji oczekiwań uczestników w stosunku do prowadzonych zajęć.

14.     Przestrzegania obowiązków i zaleceń wynikających z realizacji umowy, umowy o dofinansowanie projektu, procedur, instrukcji dot. sprawozdań oraz innych obowiązujących dokumentów.

15.     Dbania o jakość materiałów dydaktycznych zakupionych w ramach projektu, sprzętu i wyposażenia będącego na wyposażeniu Szkoły a przekazanych do prowadzenia zajęć.

16.     Przygotowania dokumentacji związanej z realizacją Projektu zgodnie z wymogami, które zostały określone w umowie o dofinansowanie Projektu.

  1. Udziału w przeprowadzanych kontrolach Projektów w trakcie trwania realizacji, jak i po jego zakończeniu oraz do sporządzania ewentualnych, wymaganych uzupełnień pokontrolnych, zarówno w trakcie jak i po zakończeniu okresu umowy oraz realizacji Projektu.
  2. Wykonywanie innych nie wymienionych zadań, niezbędnych do prawidłowej realizacji Projektu.

 

Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia:

Katowickie Centrum Edukacji Zawodowej im. Powstańców Śląskich w Katowicach.

 

Informacja:

a.     czas dojazdu do szkół, na zajęcia, nie wlicza się do rozliczenia godzin,

b.    nie przewiduje się żadnych dodatkowych opłat za wykonie usługi.

 

2. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:

2.1. nie podlegają  wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia i nie spełniają żadnej z przesłanek zapisanych w  art. 24 ust 1 pkt 12-23 ustawy Prawa zamówień publicznych,

2.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zapisane w art. 22 ust 1b ustawy Prawa zamówień publicznych, tj:

1.                  kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;

2.                  sytuacji ekonomicznej lub finansowej;

3.                  zdolności technicznej lub zawodowej.

2.3. nie są powiązani z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy poprzez:

1.                  uczestniczenie w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

2.                  posiadanie co najmniej 10 % udziałów lub akcji;

3.                  pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

4.                  pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

3. Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi dysponować minimum  jedną osobąodpowiedzialną za świadczenie usług i zdolnądo wykonania zamówienia (prowadzącą zajęcia) posiadającą:

3.1. Wykształcenie wyższe kierunkowe związane z doradztwem zawodowym lub studia podyplomowe dotyczące problematyki rynku pracy, i

3.2. doświadczenie jako doradca zawodowy/coach – rozumiane jako zrealizowanie łącznie co najmniej 50 godzin doradztwa z obszarów tematycznych Coaching zawodowy / Coaching ścieżki zawodowej lub „Poradnictwo/doradztwo zawodowe indywidualne” lub „Poradnictwo/doradztwo zawodowe grupowe”.

4. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę w przedmiocie zamówienia. Złożenie więcej niż jednej oferty spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez wykonawcę.

5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

6. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami w sprawie zamówienia są:

-               w zakresie procedury - Ada Bella, tel. 32 205 11 20.

 

7. Składając ofertę należy wypełnić formularz, dołączając:

7.1. oświadczenie o spełnianiu warunków podmiotowych udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania,

7.2. oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych z zamawiającym,

7.3. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 4 – nie dotyczy osób fizycznych.

7.4. CV osoby, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (prowadzącą zajęcia), wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia – Załącznik nr 5;

7.5. dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji i doświadczenie osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (prowadzić zajęcia), wymagane przez Zamawiającego w pkt. 3, w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem (kopie ukończonych studiów, kursów, dyplomy, zaświadczenia itp.).

8. Dokumenty obce, nie wystawiane przez wykonawcę, powinny być złożone w formie kopii kserograficznej, podpisanej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem.

9. Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej, w języku polskim, trwałą, czytelną techniką.

10. Za prawidłowe wykonanie zamówienia Zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie będące iloczynem ryczałtowej godzinowej stawki wynagrodzenia brutto za jedną godzinę doradztwa i liczby godzin zajęć faktycznie przeprowadzonych w ramach Projektu.

10.1. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie płatne na rachunek bankowy, w wysokości będącej iloczynem godzinowej stawki złotych brutto i liczby godzin doradztwa faktycznie przeprowadzonych w ramach Projektu na podstawie  karty ewidencji czasu pracy.  Kwota wynagrodzenia będzie pomniejszona o należne zaliczki na podatek, składki na ubezpieczenia społeczne oraz inne obciążenia, zgodnie z właściwymi przepisami (jeżeli dotyczy).

10.2. Stawka (cena) wynagrodzenia brutto za jedną godzinę doradztwa (45 minut), ustalona na podstawie oferty Wykonawcy ma niezmienny, ryczałtowy charakter i obejmuje wszystkie czynności niezbędne do prawidłowego wykonania umowy, nawet jeśli czynności te nie zostały wprost wyszczególnione w treści umowy. Wykonawca nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, nawet jeśli z przyczyn od niego niezależnych, nie mógł przewidzieć wszystkich czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.

10.3. Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą wyłącznie z uwzględnieniem waluty polskiej.

10.4. Zapłata wynagrodzenia wykonawcy nastąpi na rachunek bankowy wykonawcy, w terminie określonym w umowie.

10.5. Wykonawca będący osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej winien ująć w cenie brutto oferty (wynagrodzeniu) wszystkie koszty, podatki, opłaty oraz ubezpieczenia obowiązkowe leżące zarówno po stronie Zamawiającego jak i Wykonawcy, ponieważ podana cena brutto (wynagrodzenie) będzie pomniejszone o te koszty przy wypłacie.

10.6. Oferowana    cena winna zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia na danym stanowisku tj. m.in. koszty dojazdów, należnych składek na ubezpieczenia społeczne (jeżeli dotyczy), należnego podatku itd. Nie przewiduje się żadnej refakturyzacji.

10.7. W formularzu oferty należy podaćcenę brutto za jedną godzinę doradztwa.

10.8. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym.

11. Oferty będą oceniane za pomocą systemu punktowego, zgodnie z poniższymi kryteriami:

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium:
 

a.       CENA oferty

             Waga kryterium – 80%

Przyjmuje się, że najwyższą ilość punktów tj. 60 otrzyma cena najniższa wśród cen zawartych w ofertach na wykonanie zamówienia objętego przetargiem.

Ceny w pozostałych ofertach punktowane będą w oparciu o następujący wzór:

           C min

C(x) = ----------- x 80

          C(b)

gdzie:

C(x) - ilość punktów przyznana ofercie „x" za kryterium ceny
C min - najniższa zaoferowana cena, spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu
C(b)  - cena zaoferowana w ofercie badanej.

 

b.      DOŚWIADCZENIE osoby prowadzącej/wyznaczonej do realizacji zamówienia

Waga kryterium – 20%

Liczba możliwych do uzyskania punktów = 20

                   Liczbę punktów D wg kryterium doświadczenia osoby prowadzącej/wyznaczonej do realizacji zamówienia
                   oblicza się zgodnie z poniższym wzorem:

 

 Dob

D (x) =  ------------ x 20

  Dn

gdzie:

D(x) - ilość punktów przyznana ofercie „x" za kryterium doświadczenie
Dob – ilość zrealizowanych łącznie dodatkowych godzin doradztwa z obszarów tematycznych Coaching zawodowy / Coaching ścieżki zawodowej lub „Poradnictwo/doradztwo zawodowe indywidualne” i „Poradnictwo/doradztwo zawodowe grupowe” oferty badanej, ponad minimalne doświadczenie wymagane w warunku (tj. powyżej 50 godzin).
Dn  - największa ilość zrealizowanych łącznie dodatkowych godzin doradztwa spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu.

Zamawiający dokona oceny na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w ramach „CV osoby ,która będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia” - Załącznik nr 5.

Uwaga:

1.                  Zamawiający wymaga by osoba prowadząca/wyznaczona do realizacji zamówienia łącznie zrealizowała co najmniej 50 godzin doradztwa z obszarów tematycznych  Coaching zawodowy / Coaching ścieżki zawodowej lub „Poradnictwo/doradztwo zawodowe indywidualne” i „Poradnictwo/doradztwo zawodowe grupowe”. W sytuacji, gdy Wykonawca nie przedstawi żadnego dodatkowego doświadczenia ponad wymagane przez Zamawiającego (50 godzin), otrzyma 0 punktów.

2.                  W przypadku, gdy oferta Wykonawcy będącego osobą prawną lub fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą będzie zawierała propozycję kilku osób spełniających warunki udziału w postępowaniu (nie więcej niż 5) – wówczas każda z tych osób zostanie oceniona jak wyżej. Do porównania ocen badanej oferty z innymi ocenionymi ofertami w zakresie kryterium zostanie wzięta pod uwagę ocena uzyskana przez osobę ocenioną w badanej ofercie najniżej.

3.                  Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji informacji przedstawionych przez Wykonawcę, w tym wezwania Wykonawcy do przedłożenia dokumentów potwierdzających informacje wpisane do pkt. 4 Załącznika nr 5 CV osoby, która będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia.

Łączna liczba punktów P w ocenie każdej oferty jest sumą punktów wyliczonych w jej ocenie wg każdego kryterium:  P = C + D.

12. O wyborze oferty najkorzystniejszej decydować będzie suma punktów uzyskanych w powyższych kryteriach (pkt. 11) oraz spełnienie warunków opisanych w pkt. 2 i 3 poprzez ocenę przez Zamawiającego dokumentów załączonych do oferty. Ocena ich spełnienia dokonywana będzie w systemie „spełnia-niespełnia”; nie spełnienie postawionych warunków (brak wymaganych dokumentów lub ich niezgodność z opisanymi wymaganiami Zamawiającego), spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy.

13. Zamawiający zastrzega, że w przypadku braków formalnych badanej oferty najkorzystniejszej, niejasności lub wątpliwości co do jej treści może wezwać wykonawcę do jej uzupełnienia lub wyjaśnienia w wyznaczonym przez siebie terminie, chyba że oferta z innych przesłanek podlegałaby odrzuceniu.

14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru kolejnej wśród oferty najkorzystniejszej, jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako jedna z najkorzystniejszych, uchyli się od zawarcia umowy dotyczącej realizacji niniejszego zamówienia.

15. Ofertęw zamkniętej kopercie, opatrzonej numerem sprawy, nazwą i adresem wykonawcy, należy złożyć w siedzibie Pełnomocnika Zamawiającego, ul. Wita Stwosza 7, w kancelarii pok. nr 9,  do dnia 07.04.2017 r. do godziny 10.00.
Publiczne otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Pełnomocnika Zamawiającego, przy ul. Wita Stwosza 7 w dniu 07.04.2017r., o godz. 11.00, w pokoju 111.

16. O wyborze oferty Zamawiający powiadomi niezwłocznie uczestników postępowania odpowiednio pisemnie/za pomocą faksu/pocztą elektroniczną. Informacja o wynikach przetargu dostępna również będzie na stronie internetowej Pełnomocnika Zamawiającego.

17. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może zmienić treść „Ogłoszenia o zamówieniu” w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert. W przypadku wprowadzenia takiej zmiany, informacja o tym zostanie niezwłocznie umieszczona na stronie internetowej Zamawiającego.

18. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od terminu do składania ofert.

19. Z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę najkorzystniejszą, zostanie podpisana umowa.

20. Zamawiający zastrzega, że przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający może żądać przedłożenia dokumentów w postaci kopii zaświadczeń/dyplomów/świadectw lub oświadczeń potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie osób wykazanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, od wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

                                                                                                         

 

Michał Słota – Dyrektor CUW

Katowice, dnia 30.03.2017r.                                                           

Załączniki:

1.        formularz oferty.

2.        oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne oraz o niepodleganiu wykluczeniu  z postępowania.

3.        oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych z zamawiającym

4.        wykaz osób (nie dotyczy osób fizycznych)

5.        CV osoby która będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..