Skargi i wnioski
Informacja ogólna
1. Każdy obywatel ma prawo złożenia wniosku lub skargi.
2. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, usprawnienia pracy, zapobiegania nadużyciom, ochrony własności społecznej i lepszego zaspokojenia potrzeb ludności.
3. Przedmiotem skargi może być miedzy innymi zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez komórki organizacyjne Centrum Usług Wspólnych w Katowicach wynikających ze Statutu i Regulaminu Organizacyjnego Centrum Usług Wspólnych w Katowicach .
4. Wnioski i skargi winne być adresowane do Dyrektora Centrum Usług Wspólnych w Katowicach i to przez niego są rozpatrywane.
Wymagane dokumenty
Wniosek lub skarga w celu jej rozpatrzenia winna zawierać imię i nazwisko oraz adres zamieszkania Wnoszącego wraz ze sprecyzowanymi zarzutami z jaki występuje.
Sposób dostarczania wniosku lub skargi
Wnioski i skargi można dostarczyć do Centrum Usług Wspólnych w Katowicach na jeden z poniższych sposobów:
• złożyć bezpośrednio w formie pisemnej w Kancelarii Centrum Usług Wspólnych w Katowicach przy ul. Graniczna 27, pokój 0.43 lub 0.44 /parter/ każdego dnia w godzinach pracy tj. od poniedziałku do piątku w godzina 730-1530
• drogą pocztową na adres: Centrum Usług Wspólnych ul. Graniczna 27, 40-017 Katowice ( dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym)
• drogą elektroniczną w formie dokumentu elektronicznego poprzez platformę e-PUAP o ile wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego e-PUAP,
• pocztą elektroniczną na adres Centrum Usług Wspólnych : cuw@cuw.katowice.pl W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę elektroniczną.
Wnioski i skargi mogą być także zgłaszane ustnie w poszczególnych komórkach organizacyjnych. W takich przypadkach wymagane jest sporządzenie protokołu przyjęcia wniosku lub skargi. Protokół wymaga podpisania przez Przyjmujące i Wnoszącego.
Opłaty
Wnioski i skargi są wolne od opłat.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
1. O sposobie załatwienia wniosku/ skargi zawiadamia się Wnoszącego na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia wniosku/skargi.
2. W przypadkach spraw szczególnie skomplikowanych termin udzielenia odpowiedzi może ulec przedłużeniu. O zmianie terminu odpowiedzi oraz o przyczynach zwłoki Centrum Usług Wspólnych w Katowicach jest zobowiązane poinformować Wnoszącego.
3. Dokument zawierający odpowiedź Centrum Usług Wspólnych w Katowicach może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- poprzez pocztę tradycyjną,
- osobiście w siedzibie Centrum Usług Wspólnych w Katowicach,
W przypadku osobistego odbioru dokumentu należy zgłosić się wraz z dowodem osobistym do Działu Organizacyjnego w pokoju nr 0.40.
4. O formie odbioru dokumentu decyduje Wnoszący wniosek/skargę w złożonym piśmie.
Informacja dotycząca przebiegu sprawy
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z Centrum Usług Wspólnych w Katowicach osobiście. Kontakt osobisty - Dział Organizacyjny pokój nr 0.40 w godzinach urzędowania.